Tidenes ferie, men for en forferdelig start

30.03.2016 - 12:43 Ingen kommentarer

I påskeferien har jeg vært på tur med familien min. Men starten av ferien vår ble ødelagt før vi viste ordet av det.

Vi møtte hele familien (dessverre uten lillebror) på Gardermoen, for turen vi har gledet oss til i ett år. Klokka var 5 den 17.03. Vi stilte oss i køen for innsjekk og var innmari spente og glade for at dagen endelig var her. Damen i skranken løp frem og tilbake og vi skjønte at noe ikke var som det skulle. Dessverre møtte vi på en skikkelig uproff arbeider og alt ble bare kaos. Hun fortalte at babyen vi hadde med oss (tantebarnet mitt) ikke hadde e-ticket. Dette betydde at han ikke hadde et boardingkort som de kunne skrive ut. Vi skjønte ingenting og ba og prøvde å få dem til å finne en løsning. Uproff som hun var, fant hun ingen løsning. Hun ba oss ringe reiseselskapet (som så klart ikke er åpent klokka 05 på morningen). Hun var usympatisk og lite hjelpsom. Det endte med at broren min, dama og sønnen deres måtte stå igjen på Gardermoen. Mens vi andre 4 måtte løpe for å rekke flyet vårt. Det ble en trist avskjed med de på flyplassen, men broren min er såpass reisevant at han lovet han skulle fikse dette. Heldig som de var traff de noen veldig hyggelig mennesker i SAS skranken, som satt hele teamet i spill for å ordne en reserve reise for de tre som måtte stå igjen. Uten dem hadde ferien sikkert blitt ødelagt for alle. Takk for proffe og hjelpsomme mennesker i SAS.

Vi rakk flyet vårt og alle flyturene gikk bra. Vi fløy fra Oslo- Brussel, Brussel- New York også New-York - Miami. Vi landet endelig i Miami, og vi hadde kontakt med brodern når vi hadde mulighet. De hadde fått snakket med en annen dame på flyplassen, som satt i sving hele prosessen og som virkelig ville hjelpe oss. Vi ble så glade for nyheten. Selv om vi ikke viste om det ordnet seg helt enda.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vi tok taxi til hotellet vi hadde bestilt. Da vi kom til hotellet, viste det seg at vi skulle ha uflaks IGJEN. Hotellet fantes ikke, vi hadde blitt svindlet. Hotellet var under bygging og vakten utenfor fortalte at det var lenge til det åpnet. Vi var slitne og leie, og trodde ikke det vi hørte. Heldigvis for oss så hadde vi tidenes taxisjåfør, som satt i sving og kjørte oss rundt i Miami for å finne noe annet. Problemet var at det var en stor festival i Miami den helgen vi ankom, dette gjorde det veldig vanskelig  å finne et sted å bo.

Etter en god stund fant vi endelig noe. Vi ente opp på BestWestern hotell, det eneste de hadde ledig var et handicap rom. Vi tok det de hadde. Det var virkelig et fint rom, med to store senger. Vi fikk oss litt mat, før vi endelig kunne sove og slappe av. Brodern og de var kommet seg av gårde og bodde i New York en natt før de fløy videre til Miami. Snart møttes vi igjen og kunne starte ferien sammen. Første dag i Miami startet, og snart var vi alle samlet. For en god følelse. Før de andre tre kom til Miami, var vi andre rundt å så på byen.

Etter vi hadde kikket rundt i Miami i noen timer tok vi taxi ned til Cruise kaia, der vi skulle møte de andre tre. Da vi kom til kaia der alle båtene lå, fant ikke taxisjåføren cruisebåten vi skulle reise med. Vi trodde ikke det vi hørte. Skulle vi ha enda mer UFLAKS. Vi kjørte rundt og rundt, og ble mer og mer stresset. Båten var ikke å se noe sted. Taxisjåføren begynte å bli stresset han også, det var han samme som hadde kjørt oss rundt dagen før, og han synes nok synd på oss med all den uflaksen.

Vi tok frem billettene. Tro det eller ei, vi var en dag for tidlig ute. Vi hadde alltid trodd vi skulle reise den 18.03 fra Miami, men neida 19.03 sto det på billettene våre. Vi fikk latterkrampe alle sammen, og var litt frustrert og veldig lettet. Tenk om vi hadde kommet en dag for seint? Vi måtte ringe de andre og fortelle. Vi måtte også starte prosessen med å finne hotell, som ikke var noe lettere idag. Nå var i 3 stykker mer, og trengte større plass. Vi ente opp på et stort rom på Hilton, et rom og 7 personer. Endelig var vi samlet og dette har blitt tidenes feriehistorie. Familien Kristiansen på tur. Haha.

Alt endte godt og det ble tidenes ferie. Cruise i Karibian er virkelig noe alle bør oppleve. Vi var på MSC Divina og det var en helt perfekt båt. Aldri sett noe så strøkent og fint. Vi kjørte fra Miami. SÅ hadde vi et døgn på båten. Deretter Jamaica, Cayman Island, et døgn på båten, Mexico også Bahamas før Miami igjen. Her kan dere se fine bilder fra Miami, døgnet før vi reiste på cruise.