Inne er bra men ute er best

19.07.2016 - 09:00 Ingen kommentarer

Morsom utetrening som passer alle

I dag lagde jeg og Thor Kristian et nytt treningsprogram. Vi startet dagen med en fin SUP tur med strålende sol. Etter turen ønsket vi å ta litt styrketrening ute i det fantastiske været. Vi valgte 5 forskjellige øvelser der vi første gang tok 50 repetisjoner av hver øvelse, deretter 40 repetisjoner og siste runde 30 repetisjoner. Vi gjorde 2 ( 2x 50, 2x40 og 2x30) hele runder av programmet. Vi var varme i kroppen, det var vesentlig for at vi kunne få mest mulig utbytte av treningen. Dette var et morsomt, effektivt og tungt program. Lykke til, det er fantastisk å trene ute om sommeren. Nyt tiden. Høsten og vinteren kommer fortere enn du aner.

Dette er en morsom treningsøkt som kan gjøre hvor som helst, når som helst og uten noe spesielt utstyr.
"Det enkle er ofte det beste". 


Slik gjør du:
Varm godt opp, på valgfri måte i cirka 10 minutter. 

Deretter gjør du: 
Ha en stoppeklokke og sett den på 1 min. ( Evt. finnes det mange apper du kan laste ned. Jeg bruker appen SIT, der kan jeg stille inn tid på både økt og pauser. Jeg stilte inn på 60 sek på og 15 sek av). 
Gjør det du rekker av øvelsene (repetisjonene) på dette minuttet.
Deretter gjør du 5 spensthopp.
Ha en stoppeklokke og sett den på 1 min.
Fortsett deretter der du "glapp". 
Gjør det du rekker av øvelsene på dette minuttet.
Forsett sånn til alle øvelsene er gjennomført.  ( 50 rep, 40 rep, 30 rep x 2).

1. Fjellklatreren


2. Push-ups

3. Dips

4. Knebøy

5. Hip trust


* 5 x spensthopp gjøres hvert min.

- MK -
 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits