Ukas økt

24.07.2016 - 09:00 Ingen kommentarer

Intervaller på fotballbane

Ukas økt er en økt man må gjøre ute. Noe som passer perfekt nå i sommer, og spesielt når været er meldt så bra som det er fremover. Håper alle nyter sommeren, trener litt, er litt aktive daglig og koser seg med god mat og drikke. 

Ukas intervalløkt:


Denne økten passer for:
Alle som ønsker å løpe, er vant til og løpe eller for deg som bare ønsker å prøve noe nytt. Men husk at løping er tungt. Om du aldri har løpt noe særlig anbefaler jeg å begynne med rolige turer i første omgang. Disse intervallene kan løpes i forhold til egen form og eget tempo. 

Slik gjør du:

Varm opp i 10- 15 minutter til en fotballbane i nærheten

Ta 3-4 stigningsløp (økt farten gradvis i cirka 100 meter +/-)

Intervaller:

Løp intervallene diagonalt på fotballbanen


Pausene løper du kortsiden.

Dette gjør du i 10- 15 minutter (husk at alle intervallene skal gjennomføres på cirka samme fart).

Deretter 5 minutter jogg 

Også tar du intervaller i 10- 15 minutter til (husk at alle intervallene skal gjennomføres på cirka samme fart).

Jogg godt ned tilslutt! Lykke til!

- MK -

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits