hits

Hva burde man drikke etter trening?

Dette burde du drikke etter trening

Du lurer kanskje p hva som er best drikke nr du har hatt en treningskt? Det er mye forskjellig som anbefales rundt omkring. Det viser seg i flere tilfeller at sjokolademelk er et veldig gunstig drikk etter trening.


Hvorfor sjokolademelk?
Sjokolademelk har nemlig et gunstig forhold mellom karbohydrater og proteiner. Dette hjelper derfor godt i form av oppbygning av muskelmasse og restitusjon. Restitusjon er en veldig vesentlig del nr det kommer til trening. Dette er med p at man tler strre treningsbelastning, forhindrer skader og overtrening dersom restitusjonen gjres riktig.

Mange viktige nringsstoffer
Proteinene i sjokolademelken er av hy kvalitet, og er derfor med bygge opp muskler. Melkeproteinene bestr av to hovedgrupper, kasein og myseproteiner. Disse to til sammen, inneholder de essensielle aminosyrene vi trenger for bygge opp muskulaturen etter en kt. Karbohydrater er ogs veldig viktig etter at man har trent. Disse for fylle opp glykogenlagrene, slik at man er klar for neste kt (restituert). Studier og forskning viser ogs at sjokolademelk kan vre med p erstatte vsketap ved trening. Dette er nemlig fordi sjokolademelk inneholder bde natrium og kalium. Melken inneholder ogs kalium som er med p bygge opp skjelettet. I tillegg fr du i deg A-, og B- vitaminer, samt sink.

Hvor raskt restitusjonen skjer er avhengig av nr du inntar nringen. Drikk sjokolademelk innen 30 minutter etter trening for best mulig effekt!

- MK -

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar