hits

Hjelper dette p vekten?

Vann og vektnegang

En av de viktigste faktorene for g raskt ned i vekt er forst hvordan man kan bruke vann som et hjelpemiddel for vektnedgang. Vann er en ndvendighet for kroppen og for at du skal fungere skikkelig. Det er en viktig del av det g ned i vekt. Dette fordi riktig mengde vann, til riktig tid kan ke hvileforbrenningen. Vann jevnt fordelt utover dagen, kan ogs vre med p ?slukke? st suget eller trste og flelsesspising. Det viser seg det at trsteflelsen blir drligere og drligere med alderen. Drikk ett glass (2-2,5 dl) vann nr du str opp og fr du legger deg. Drikk ogs ett glass fr hvert mltid. Dette gjres for bedre fordyelse, og for fylle magen slik at du fler deg mer mett nr du starter innta mat. Det blir av mange eksperter p slanking hevdet at man m drikke minst 8 glass vann per dag.

Kutt ut brus og andre drikker som inneholder undvendige kalorier. Drikk vann nr du er "trst" eller har lyst p noe stt eller lignende. Dette vil gjre at kroppen ofte "glemmer" den flelsen du har av f i deg noe stt. Kroppen trenger IKKE brus og andre drikkevarer, men vann er livsndvendig. Husk det.


Vann er viktig for nyrenes funksjon
For at nyrene skal fungere trenger de vann. Dersom de ikke fr nok vann, gr noe av vannet til leveren. Leverens hovedfunksjon er omdanne fett til energi, som kroppen kan forbrenne. Hvis leveren "overtar" oppgaven til nyrene, kan den ikke omdanne s mye fett til energi og dette ker da fettdepotene.

Vann stimulrerer musklene
Vann hjelper ogs til stimulere musklene og til trekke seg sammen for redusere dehydrering. Derfor er det ekstra viktig med vann de dagene man trener. Dersom du drikker kaldt vann, bruker kroppen ekstra energi p varme opp vannet. Dette blir en "ekstra" gevinst for deg som vil ned i vekt.

Drikk minimum 1,5 liter per dag
Dette er minimum for at kroppen skal klare utfre alle funksjonene som trengs. For deg som har noen kilo ekstra trengs det litt mer vann. Drikker du mye kaffe, er det ogs ekstra viktig med mer vann, fordi dette er vanndrivende.


Huskeregler for vanninntak
Vann hjelper stimulere musklene
Vann demper appetitten
Vann er ndvendig for du som slanker deg ("renser kroppen")
Drikk minst 1,5 l om dagen, helst 2 l
kt vanninntak reduserer fett depotene
Kroppen klarer ikke fungere optimalt nr den ikke har nok vann
Man fr mer overskudd av riktig mengde vann
Drikk vann fr og etter trening
Drikk vann om morgenen/kvelden
Drikk vann fr hvert mltid.

- MK -

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar