hits

Gjr dette og du fr ekstra effekt av treningen din

Dette gir ekstra aktivering nr du trener

Minibands eller ministrikker er korte og elastiske strikker som er perfekte buke til aktivering, oppvarming, skadeforebygging og stabilisering. Dette er genialt da de tar liten plass, og det er enkelt ta med seg, uansett hvor du skal. De er enkle bruke til trene rumpe og bein. 

Strikker er et veldig fint redskap for stryke og aktivere musklene i hofte og rumpe, i oppvarming eller for maksimal aktivering av rumpemuskulaturen under forskjellige velser.

Det er veldig vanlig at knrne har en tendens til falle innover i enkelte velser, dersom du har en strikk rundt lr/knr  vil du bevisst mtte presse knrne utover under velsen. Dette gjr at du blir mer oppmerksom p teknikken og du aktiverer og bruker musklene bedre. Jo mer kontakt med musklene, jo mer effektiv vil velsen vre og jo fortere vil du kunne merke og se fremgang. 

Jeg har samlet noen velser for underkroppen som jeg selv pleier gjre med mine strikker. 

Jeg varmet opp muskulaturen slik: 

MBiYxVc2Nwc
Sidelengs gange, med strikken rundt leggene.

QjKiB2FoB3s
Sidelengs gang, med strikken rundt lrene.

cj88lXSasAI
Sidelengs gange, dyp. Med strikk rundt lrene.

Deretter gjorde jeg disse velsene:


Kneby 90 grader, med strikk rundt lrene.

Bein spark, med strikk rundt ankel/lr.

Glutebridge med beina tett inntil kroppen, strikk rundt lrene. 

Glutebridge med beina langt fra kroppen, med strikk rundt lrene.


En veldig fin og enkel kt som passer alle. Du kan kjpe strikker med forskjellig tyngde/motstand. Husk god oppvarming. Gjr alle velsene 3-4 set og 12- 15 repetisjoner. Lykke til.

- MK -

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar