hits

Psketrim som ker forbrenningen

Psketrim ute i det fri

Det er pskeferie for noen allerede, for andre er den rett rundt hjrnet. Det er mange som liker vre aktive nr de har fri, mens andre kanskje ligger rett ut og gjr ingenting fysisk i psken. Husk at det er lurt uansett, minst vre 30 minutter fysisk aktiv daglig, ferietid eller ikke. 

Jeg tenkte komme med forslag til trening som passer for alle, uansett om du er hjemme i psken, p hytta, i syden eller hvor du mtte vre. Psketrim kan gjres sammen med venner og familie og kan gjres nr og hvor som helst. Hvor lenge du holder p er opp til deg.

Psketrim 1. :

Slik gjr du:
Oppvarming:

Start med g/jogg/g med staver i 10- 30 minutter. Avhengig av tiden og lysten du har.

Hoveddel:
Deretter kjrer du pskevelsene som jeg beskriver og viser nedenfor. 
Kjr alle velsene i 45 sekunder, hvil i 10. Kjr gjerne 2-4 runder. Dette blir en fin pskesirkel. Du kan eventuelt t gjre hver velse 10-12 repetisjoner x 3 om du heller foretrekker det. Har du treningsstrikker eller vekter liggende kan du gjerne bruke det p velsene, om ikke er egenvektstrening veldig bra. 

velse 1 - Kneby 
St med hoftebreddes avstand mellom beina. Ha all vekt i hlene/baksiden. Senk rumpa ned, til litt under knrne. Skyv deg opp igjen og knip rumpa godt p toppen. 

velse 2 - Hiptrust
Legg deg p en forhyning med skuldrene og verste del av ryggen. Senk rumpa ned mot bakken, og push rumpa og hofta opp, knip rumpa p toppen. 
<VLUU L830 / Samsung L830>

velse 3 - Thev
St med hoftebredde avstand mellom beina. Trekk deg opp p trne, hold litt og senk deg ned. 


velse 4 - Step ups
Ha en forhyning, benk eller lignende. Sett den ene foten p forhyningen og skyv og kick i fra med den andre beinet. F med diagonale armer. Kjr annen hvert bein. 

velse 5 - "Klatreplanken"
Start i hy plankeposisjon, med trne i bakken og hndflatene i bakken. Senk deg ned p albuene, og klatre opp igjen til strake armer. Lettere versjon er bare st i vanlig hy/lav planke. 

velse 6 - Dips 
Finn en forhyning, benk eller lignende. Sett armene p forhyningen, senk overkroppenog armene fr du skyver deg opp igjen. Jo strakere beina er, jo tyngre er det. Prv deg frem. 



velse 7 - Skulderpress
St med beina og hndflatene i bakken. Senk overkroppen og armene ned mot bakken, for s s skyve deg tilbake. Dette kjennes godt i skuldrene. 

velse 9 - Hoppe tau
Finn ett hoppetau eller lignende. Hopp i 45 sekunder. Dette er en velse du gjerne kan kjre i mellom hver av de andre velsene, om ikke er den perfekt avslutte med. 

Lykke til, god pske! 

- MK -
 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar