hits

Derfor br du trene leggene

For all del, ikke glem leggene

Leggene er muskler som ofte blir glemt. Er du en av dem som ikke trener leggene? Om du er det, burde du endre p dette. Trente legger er en fordel nr det kommer til veldig mange typer trening. Sterke legger er med p og forhindre mange typer skader som beinhinnebetennelse, kramper og akillesplager. Det er derfor dumt og slutre unna treningen p leggene. 


Leggene bestr av to muskler. Dette er begge muskler som er enkle og trene. Men leggene m som alle andre muskler p kroppen vr, trenes regelmessig for at effekten skal bli best mulig. Trening er ferskvare og det hjelper ikke i lengden med litt trening av og til. Tren leggene litt hver uke. Nr du gjr basevelser som marklft og kneby er leggene med for og stabilisere. Dette holder ikke i lengden, det kan lnne seg og legge inn egne velser som du trener kun leggene. 

Ta thev, hvor som helst
Thev er en kjempe bra velse for leggene. Den er enkel og kan gjre hvor som helst og nr som helst. Du er heller ikke avhengig av noe spesielt utstyr for og f det til. Thev gjr du ved og g opp p trne, blir der noen sekunder fr du senker kroppen ned igjen. velsen kan gjres tyngre ved at du holder vekter i hendene eller har en vekt p ryggen. Det gr ogs an og st p noe/ en forhyning for og f lengre arbeidsvei (pass p akillesen her). Nr du gj thev, uansett variant kan du gjre mange repetisjoner av gangen. Husk at det skal kjennes i leggene, da gjres velsen riktig. 

Prv deg frem og finn varianten som passer deg best. Leggene er alts viktige og vre sterke i fordi det er med p og forhindre diverse skader. Om du lper mye, er ogs leggene en veldig vesentlig muskel for at du skal f et bra lft og for og unng skader.


- MK -

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar