hits

Hopp deg i bedre form

Hopp, hopp

Hoppetau er en gammel slager, og gamle slagere skal man ikke undervurdere. Hoppetau er en morsom, men ogs veldig effektiv treningsform. Trening med hoppetau fr bde opp pulsen, styrker kondisjonenen og ker fettforbrenningen s det monne. Det kan ogs gjres nesten hvor som helst. 

Kom i gang med tauet
Det gjelder som all annen trening. Variasjon og fantasi er nkkelen. Det gjelder ha en liten plan fr du begynner med hoppingen, ellers kan det bli litt kjedelig. Under er et hoppeprogram du kan prve. Jeg har satt sammen 6 forskjellige "hoppevelser" som kan kjres som intervaller. 


Hoppeprogram
Hver velse kjrer du 30-90 sekunder, avhengig av din form. 
Liten pause mellom hver velse (men vr aktiv i pausen, ikke st stille).
Liten pause nr du har gjort alle velsene
Start deretter forfra igjen
Kjr 3-5 runder (20-35 minutter totalt)
Bruk en stoppeklokke for kontrollere tiden

For bli bedre, forbrenne mer og komme i god form er det viktig at du fortsetter med utfordre deg selv. Hvor mange ganger i uken du skal gjre programmet og hvor mange minutter du skal trene, kommer helt an p grunnformen din og p hvor mye du nsker f ut av hoppetreningen


1. Hopp p ett bein, hopp 2 hopp p ene beinet, og bytt bein
2. Hopp med bakspark. Hopp og spark deg selv i baken, med annen hver fot
3. Hopp med hye knelft, lft beina vekselvis
4. Lp p stedet med hoppetauet
5. Hopp med samlede bein fra side til side. Start med sm hopp, og k nr du blir bedre. 
6. Hopp med samlede bein og hy takt p tauet. 

Husk jogge/g ned etter kten. Lykke til!

- MK -

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar