hits

Du kan aldri trene igjen

Du har ikke tid til det mer

Nr jeg var gravid var det mange som fortalte at hele livet ble snudd p hodet. Jeg hadde ikke lenger tid til trene fikk jeg beskjed om. Jeg tenkte mye over dette, men jeg lrte allerede under svangerskapet at det ikke finnes noe fasitsvar p hva man kan og ikke kan med ett barn. Det er heller ingen andre som skal fortelle deg hva du kan og ikke kan. Dette finner man selv ut av. Mottoet mitt er at jeg fr til det jeg nsker. Mammaen min er et levende eksempel p det. Hun klarte ha barn og samtidig vre en toppidrettsutver. Jeg har ingen ml om det samme, men jeg har et ml om tenke snn som min egen mamma. "Jeg fr til det jeg nsker, s lenge jeg planlegger og har lyst". 

Det hele handler vel om hva man personlig nsker. Vi er forskjellige, nsker forskjellige ting, har forskjellige barn. Ja ingenting er vist p forhnd. Derfor er det ingen fasit. TK og jeg er begge veldig glad i trene og vre aktive. Det er vr livsstil, rett og slett. Vi viste jo at med et barn s blir livsstilen annerledes, men s lenge man planlegger, samarbeider og prioriterer s fr vi til det vi nsker. Kanskje ikke akkurat nr det passer oss, men likevel. Dette var vi fast bestemte p da jeg gikk gravid. Alle vet vel hvordan det er om man ikke fr gjort noe av det man liker aller best? 

Livsstilen vres nsket vi beholde s godt det lot seg gjre. Det har vi allerede klart, og vi ser ingen grunn til at det ikke skal g videre. Vi har ftt en snn som er snill, sover mye og er mye glad. Dette er selvflgelig lettere enn et barn som er sykt eller har andre plager. Poenget mitt er at dersom vi som foreldre ikke har det bra, smitter det over p barnet. Det er kanskje derfor Millian trives snn. Vr energi smitter over p han.  

Derfor er det viktig at man prioriterer noe av det man alltid har likt gjre. I vrt tilfelle er dette alts trening. Vi er s heldige ha familie som naboer, dette gjr at barnevaktene er lett tilgjengelig. I tillegg tar Millian flaske, s det betyr at jeg kan vre borte en liten time uten at dette er krise. Dette er veldig deilig for meg. Litt trening en liten time, gjr at energinivet mitt holder lenger utover dagen. En time i lpet av dagen, er en veldig liten prosentdel. S dersom man liker vre aktiv og trene, s kan dette kanskje vre sunt og et fornuftig valg? 

Millian og jeg er ogs ofte sammen p tur i vogn. Dette er ogs en veldig god form for trening. Vi bde gr og lper med vognen. Han trives i vognen sin og det gjr det lettere for oss kunne vre aktive ogs sammen med han. 

S husk, uansett hva andre sier til deg, tipser deg om eller forteller deg. S er det du som mamma og/eller pappa som til slutt bestemmer hva som passer deg, hva du nsker. Husk at dersom vi som foreldre er fornyde og har energi s smitter dette over p barna, enten man vil eller ikke. Derfor er vre prioriteringer og nsker, viktige for hele familien.

Jeg sier ikke vi fr til det vi nsker hver dag, men det er viktig at man prioriterer seg selv oppi alt. TK og jeg er takknemlige for at vi har ftt Millian. Han er snill og grei, sover masse og vi har derfor muligheten til gjre hva vi nsker. Av og til sammen, ofte en og en. Man m gi og ta. Og jeg vet at alle ikke har muligheten, av andre rsaker. 

Lykke til og gjr litt av det du er glad i hver dag, noe m man kutte ut, andre ting kan man fint fortsette med. Et barn innretter seg fort og det gjelder se mulighetene og ikke begrensningene. Andre rundt deg har ftt det til, s tro p deg selv og gi deg selv tid til ting du er glad i! Det kommer godt med!

- MK - 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar