hits

Hvordan f bedre lpsteknikk?

Jo mer du lper, jo bedre

Dette er et sprsml jeg og vi alle i Team Kristiansen fr av vre kunder, venner og bekjente. Det er egentlig ikke noe fasitsvar p hvordan man skal lpe. Det er det samme som g, alle har en personlig og unik stil. Jo mer man lper, jo bedre "lpssteg" fr man, dette fordi man blir sterkere i den aktuelle muskulaturen. 
 M jeg trene teknikk? Dette er noe vi i Team Kristiansen ikke ser noen grunn til bruke tiden p. dersom du skal f et bedre lpssteg som vi liker kalle det, m du lpe mer og gjerne trene litt spesifikk lpsstyrke. Du blir med andre ord bedre til lpe, ved lpe mer. Dette gjelder bde teknisk og kondisjonsmessig. Ikke bruk tiden p alle slags mulige teknikk kurs, du har lite hente p akkurat dette. Det finnes ingen feil eller riktig mte lpe p, enkelt og greit. Lp som du alltid har gjort og lp snn som kroppen din har bestemt at du skal lpe. Kroppen vr vet ofte hva som er best for oss, derfor skal man ikke tukle det til ved endre p det om man ikke har noen generelle plager, da er det s klart unntaksregler.

Poenget vres er alts at du m lpe og ha det gy med lpingen. Ikke fokuser for mye p tid, teknikk og hvor langt du har lpt. Lp p lysta og du vil etterhvert f bde bedre kondisjon og bedre steg. Ikke tro p alt alle skriver om forfotlping, bakfotlping ogs videre. Ikke gjr lping vanskeligere enn det er. Det er vel derfor mange av oss elsker lping, akkurat fordi det er s enkelt. La det vre snn.

Tren gjerne litt styrke i legger, rumpe, hofteleddsstrekker og byer og gjerne i kjernemuskulaturen i mage, rygg og hofte. Men husk, lping er en velse du ikke trenger tung muskulatur. S dette betyr at styrken ikke skal vre tung. Det holder med enkle vekter og/eller eventuelt bare kroppsvekten din. 

S med andre ord. Glem teknikk, den kommer jo mer du lper. Lp, ha det gy og tren gjerne litt spesifikk styrke.

God tur :)

- MK - 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar