hits

Hvordan f motivasjon til trene?

Alt hjelper

Nesten alle mennesker opplever fr eller siden at motivasjonen for trene forsvinner.

Noen ganger sniker det seg p, fordi du opplever arbeidsoppgavene som kjedelige. Andre ganger begynner det fordi du innimellom fr perioder hvor fremgangen er treg eller fravrende, eller fordi du fler at det stjeler for mye tid fra andre deler av livet. Eller en klassiker er at du blir hstdeprimert og terskelen blir altfor hy! Uansett hva rsaken er gjelder det vre forberedt nr utfordringen dukker opp.

Ingen unnskyldinger
Det viktigste er slutte finne p unnskyldninger. Vi har alle kjent p tidsklemma, eller stle muskler - eller andre ting som fr oss til ty til sofaen. Men ingen unnskyldning er god nok nr det handler om blse i helsen. Ikke flere men! Det er snakk om planlegging

Alt hjelper
Husk at du m vre fleksibel. Alt hjelper. All aktivitet duger og gir helseeffekt. Utnytt den tiden du har, enten det er 30 minutter eller mer. 

Gjr noe
Alts, bare gjr noe. Orker du ikke trene er dette greit. Det viktigste du likevel gjr mot helsen din er vre aktiv. Hver dag. G til jobb, skole, butikken og vr aktiv i hverdagslivet. Dette kan holde for mange. 

Gjr aktivitet og trening til en vane
Det ha god helse og vre fysisk god form er ingen luksus, men en ndvendighet. Dette er en god investering for alle uansett. Dersom du tenker p aktivitet og trening som noe ndvendig og viktig vil det kanskje bli lettere gjre det til en vane? Da blir det automatikk i det- som pusse tennene feks. 

Sett ml
Motivasjon er nkkelen til f det til. Sett deg ml som passer og motiverer deg. 

Du trenger ikke utstyr
Man m ikke vre medlem av et treningssenter for trene. Naturen og hjemmearealer holder i massevis! Mange aktiviteter trenger du bare joggesko.

Vr bevist
Vr bevist og bestemt hvor ofte som er realistisk for deg trene. Lag det til en vane og prv holde deg til de gangene du har bestemt deg for.

Begynn p ditt niv 
Husk ikke sammenligne deg med noen andre eller hvor godt trent du var for noen r siden. Begynt sakte og Ta det gradvis. Du fr ingenting igjen for starte for fort og for ofte. Da vil du se en progresjon og det er motiverende. 

Ha det gy
Viktigst av alt er ha det gy. Tren noe du trives med. Dette gjr at det er mye lettere holde motivasjonen oppe! 

Heia deg!

- MK - 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar