hits

Det viktigste er ikke hva du gjr mellom jul og nyttr men mellom nyttr og jul

Kanskje du vil bli mer aktiv i 2018?

Mange starter ret bra, med en bra livsstil, mye aktivitet og sunn og god mat. Det holder ikke klare dette en kort tid, poenget br vre at det skal holde s lenge som mulig. nsker du begynne trene i 2018? Slik kommer du igang. 

Nr juleferien kommer er det mange som har lengtet eller ferie, mange nyter denne ferien helt ut. Mange trente kanskje masse fr juleferien slo inn, i juleferien har kanskje joggeskoene ftt hvile? Dersom dette er tilfelle med late dager, sene kvelder, mye mat og drikke kan det vre vanskeligere komme inn i rutinene igjen. Januar er mneden det er fulle treningssentere og folk er ekstra ivrige. Nytt r, nye muligheter. Det viktigste er jo at man selv er motivert for en forandring, det hjelper ikke hva man leser eller hva andre forteller deg om du ikke nsker dette selv. Hverdagen kom liksom litt raskere enn man nsket og drstokkmila blir for mange ekstra lang. Kjenner du deg igjen?


Det beste tipset jeg har er starte rolig og ikke overdrive. Start med for eksempel to kter i uken, fr du ker gradvis de neste ukene til tre-fire kter. Du trenger heller ikke trene i mange timer, 30 - 45 minutt er mer enn nok s lenge du er effektiv. Det finnes mange ulike gruppetimer p treningssenterne du kan melde deg p for komme i gang, men du kan ogs benytte deg av nrmiljet. Lp en tur ute i frisk luft, og ta litt egenvektsstyrke fr du dusjer. 

Sett deg ml
Det kan vre nyttig sette seg ml for det nye ret, realistiske ml for deg og ditt liv. Noen langsiktige ml og noen kortsiktige. Disse mlene m ogs vre motiverende for deg. Tenk at trening ikke alltid trenger vre knallhard. Den daglige aktiviteten (p cirka 30 minutt) er viktigere starte med for dem som er inaktive.


Kick start 2018
Hva med kick starte ret 2018 med noe du nsker prve, eller noe du vet du trives med. Det gjelder bare gjre treningen til en rutine, da er mye gjort. Du vil garantert fle deg mye bedre s fort du er i gang. Du vil heller aldri angre p trening som er fullfrt. Det gjr godt for deg og kroppen din. Det vil ogs gjre at du har overskudd til gjre ting du kanskje aldri har orket? Hva med melde seg p lpetimer ute sammen gruppe? Hva med PT timer hos meg, der jeg flger opp, tester deg og gir deg personlig treningsprogram? Eller kanskje du nsker lre deg g p ski? Vi i team Kristiansen hjelper deg gjerne komme igang. Sjekk ut hjemmesiden vres for masse tilbud. 

nsker dere alle et godt, sporty nytt r!

( Foto: Jon Anders Martinsen)


- MK -

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar